Cellulit nie jest ulubionym tematem do rozmów. W szczególności, kiedy sama doświadczyłaś go na własnej skórze. Powodem, dla którego temat cellulitu raczej się pomija jest fakt, że większość kobiet ma z nim styczność – według badan, aż 90% kobiet. Jak skutecznie pozbyć się cellulitu z nóg, ud i pośladków? Poprzez kilka zmian wprowadzonych w życie możesz się go pozbyć i na nowo pokochać swoje ciało. W tym artykule, przedstawimy kilka metod, dzięki którym zredukujesz cellulit, a jeśli podjedziesz do tego na poważnie, z pewnością pozbędziesz się go całkowicie.

Cellulit – w czym tkwi problem?

Cellulit zwany również pomarańczową skórką jest zniekształconą tkanką tłuszczową przybierającą formę nieestetycznych zgrubień. Powstaje na skutek zaburzenia odprowadzania toksyn, które gromadzą się w tkance tłuszczowej. Powoduje to jej narastanie oraz nacisk na tkankę łączną zbijając komórki tłuszczowe w grudki. Uwidacznia się szczególnie w okolicach ud i pośladków, rzadziej na brzuchu oraz ramionach.

Czynniki powodujące powstawanie cellulitu:

  • estrogen,
  • genetyka,
  • zapalenie tkanek na skutek zwiększenia masy ciała,
  • utrata kolagenu,
  • niska aktywność fizyczna,
  • przetworzona żywność,
  • niezdrowa dieta,
  • używki,
  • nieodpowiednie ubranie – obcisłe spodnie, szpilki.

Cellulit nie wpływa na stan zdrowia fizycznego. Ze względu na aspekt wizualny może być frustrujący i dla wielu kobiet wstydliwy. Na szczęście istnieje wiele domowych sposobów, które pozwolą Ci uwolnić się od pomarańczowej skórki.

Metody na pozbycie się celulitu

Redukcja cellulitu z ud, pośladków czy innych obszarów ciała wymaga zmian w dotychczasowym trybie życia. Problem z cellulitem dotyka kobiet już po 21. roku życia. Aktywność fizyczna i zdrowe odżywianie powinno być punktem wyjścia zapobiegającym pojawieniu się niechcianej pomarańczowej skórki.

1. Masaż

Jedną z wielu metod pomagającą pozbyć się cellulitu jest masaż. Możesz skorzystać z usług profesjonalisty lub wykonywać go sama w domu. Masaż przynosi wiele korzyści zdrowotnych, może być również świetnym początkiem gry wstępnej, która swoje rozwinięcie znajdzie w sypialni.

Poprzez masaż pobudzamy krążenie krwi, doprowadzając do zerwania tkanek tłuszczowych. Do masażu warto użyć specjalnych preparatów, służących do walki z pomarańczową skórką. Aby masaż był efektywny należy go wykonywać z duża siłą – często jest wręcz bolesny. Użycie siły jest konieczne do wspomnianego zerwania tkanek tłuszczowych.

Jeśli korzystasz z kremów redukujących cellulit masaż jest wręcz niezbędny, aby kuracja przyniosła efekty. Samo nałożenie kremu może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Pamiętaj, że wykonanie jednego zabiegu u masażysty nie wystarczy. Pomiędzy kolejnymi wizytami wykonuj masaż samodzielnie w domu. Możesz również użyć specjalnego wałka do masażu lub innych przyrządów pomagajacach poprawić drenaż limfatyczny.

2. Samoopalacz i kąpiele słoneczne

Jednym z szybkich sposobów na cellulit jest użycie samoopalacza. Co prawda, nie zwalczy problemu bezpośrednio, jednak może pomóc nieco ukryć kobiece defekty. Cellulit jest mniej widoczny u osób o ciemniejszej karnacji – stosując samoopalacz pamiętaj, aby go równomiernie rozprowadzić.

Korzystając z solarium lub wygrzewając się na słońcu pamiętaj, że nadmierna ekspozycja może prowadzić do problemów skórnych. Efektem mogą być przedwcześnie pojawiające się zmarszczki oraz zwiększone ryzyko wystąpienia raka skóry.

Korzystanie z tej metody polecamy osobom, chcącym szybko ukryć drobne niedoskonałości. Warto pomyśleć o trwałym rozwiązaniu problemu, które pozwali skutecznie zwalczyć cellulit.

3. Pij dużo wody

Woda stanowi 60-70% masy dorosłego człowieka. Wraz z pożywieniem jest niezbędnym elementem pozwalającym na sprawne funkcjonowanie organizmu. Woda pomaga usuwać toksyny, których nadmiar prowadzi do nasilonego odkładania tkanki tłuszczowej, usprawnia krążenie krwi oraz przepływ limfy.

Powinnaś pić dużo wody oraz soków ze świeżych warzyw, aby oczyścić organizm z toksyn. Zbyt mała ilość wypijanych płynów, powoduje jej magazynowanie i powstawanie tzw. cellulitu wodnego. Jeśli nie przepadasz za czystą wodą, dobrym dodatkiem, który pozytywnie wpłynie na walkę z cellulitem jest sok z cytryny.

4. Regularne ćwiczenia fizyczne

Regularne ćwiczenia są niezbędne, aby pozbyć się cellulitu. Każdy rodzaj aktywności jest dobry, po prostu rób to co lubisz. Możesz uprawiać fitness, pływać, biegać, czy wybrać się na długi spacer. Niezależnie od tego jaką formę ruchu wybierzesz ważna jest regularność. Ćwiczenia w grupie lub z przyjaciółką dodają motywacji – dobrym pomysłem jest znalezienie osoby do wspólnych treningów.

5. Zdrowe odżywianie

Jesteś tym co jesz. To powiedzenie jest przez wszystkich dobrze znane od lat i przez ten czas nic się nie zmieniło. Dieta antycellulitowa jest punktem wyjścia – jeśli chcesz się go pozbyć powinnaś zacząć właśnie w tym miejscu.

Zwracaj szczególną uwagę na warzywa, owoce oraz produkty pełno ziarniste zawierające dużą ilość błonnika – pomoże to wyeliminować z organizmu toksyny i resztki żywności z jelit. Ogranicz spożywane węglowodanów oraz przetworzonej żywności. Zdrowa dieta nie tylko pomoże Ci w walce z cellulitem, ale również polepszy samopoczucie, będziesz miała więcej energii oraz poprawi się Twoja sylwetka.

6. Tabletki i kremy na cellulit

Masa produktów jest dedykowana dla kobiet chcących pozbyć się cellulitu. Wpływają na poprawę krążenia, przyspieszenie metabolizmu oraz zwiększenie poziomu energii i wytrzymałości fizycznej. Ich celem jest uzupełnienie diety w kluczowe składniki, których praktycznie nie jesteśmy w stanie dostarczyć w wystarczających ilościach z samej diety.

Dobre tabletki czy kremy na cellulit kosztują nie mało, jednak wybierając te z górnej półki zazwyczaj po 2-3 miesiącach osiąga się znacznie lepsze rezultaty w porównaniu do kobiet, które nie wspomagają się suplementami.

7. Usuwanie laserowe

Zabieg przy użyciu lasera polega na rozbijaniu zbitych grudek tłuszczu, przecinaniu zwłókniałych przegród oraz napięciu i uelastycznieniu tkanki. Po zabiegu może wystąpić opuchlizna lub brak czucia w miejscu zabiegu, wszystkie dolegliwości ustępują całkowicie po okresie 3 miesięcy. Zabieg jest jednorazowy, a efekt utrzymuje się przez minimum 12 miesięcy.