Erekcja następuje w wyniku podniecenia, jednak niekiedy mimo chęci mechanizm zawodzi. Zaburzenia erekcji w początkowym stadium objawiające się problemem z utrzymaniem wzwodu mogą przerodzić się w istną katorgę, ostatecznie kompletnie wykluczając z życia seksualnego. Jak utrzymać wysokie libido przez długie lata i co zrobić jeśli problem się już pojawił?

Zaburzenia erekcji – garść danych

Raport z badania przeprowadzonego pod nadzorem Zbigniewa Izdebskiego wskazuje, że problem dotyczy 1,7 mln. Polaków, w tym 40% mężczyzn po 50. roku życia. Na leki zawierające pochodne Viagry Polacy wydają około 50 mln. rocznie, co oznacza ponad 200 tys. wypisanych recept. Kwota dotyczy jedynie leków, spore grono mężczyzn przy łagodnych objawach decyduje się na zakup ziołowych środków na potencję, które w ostatnich latach są coraz intensywniej reklamowane w mediach.

Infografika - zaburzenia erekcji

Kolejnym ciekawym źródłem informacji jest raport o zdrowiu Polaków z 2012 roku, według którego jedynie 47% facetów zgłosiłoby się do specjalisty w razie problemów. Niepokojąca jest również postawa lekarzy, którzy powinni zainteresować się pacjentem szczególnie w przypadku chorób, których nagminny skutkiem są zaburzenia erekcji. Jedynie 11% respondentów zostało kiedykolwiek zapytane przez lekarza o problemy natury intymnej, 7% nie pamięta, natomiast pozostałe 82% nigdy nie spotkało się z taką sytuacją.

Co zrobić kiedy problem się już pojawił?

Za młodu zapewne nikt z nas nie przejmował się zbytnio tym, że kiedyś może spotkać go problem z osiągnięciem bądź utrzymaniem wzwodu. Najczęściej problem ten kojarzy się nam z siwymi włosami i sędziwym wiekiem. Pierwszym krokiem jest postawienie trafnej diagnozy precyzując przyczynę zaburzeń wzwodu. W tym, celu należy udać się do lekarza specjalisty, który przeprowadzi wywiad oraz w razie potrzeby zleci badania. Częstą przyczyną zaburzeń erekcji są choroby takie jak:

  • nadciśnienie,
  • cukrzyca,
  • miażdżyca,
  • stwardnienie rozsiane,
  • choroby serca i nerek.

Lepiej zapobiegać niż leczyć

Powiedzenie stare jak świat i równie dobrze tyczy się sfery intymne. Co można więc zrobić, aby cieszyć się pełnią życia seksualnego przez długie lata? Po prostu żyć zdrowo!

1. Aktywność fizyczna

Sport a potencja

Regularne uprawianie sportu podwyższa poziom testosteronu oraz pomaga utrzymać odpowiednią wagę ciała. Recepta? Rób to co lubisz! Sport jest nie tylko receptą na zdrowie, ale również świetnym sposobem na spędzanie wolnego czasu z bliskimi. Badania dowodzą, że aktywność fizyczna zwiększa skuteczność leczenia zaburzeń erekcji.

2. Zdrowe odżywianie

Wpływ diety na potencję


Regularne spożywanie pełnowartościowych posiłków odgrywa bardzo ważną rolę. Powinny zawierać dużo warzyw i owoców. Dieta wpływa nie tylko na prawidłowy mechanizm wzwodu ale również procesy spermatogenezy. Komponując swoje codzienne menu staraj się wybierać produkty jak najmniej przetworzone. I nie zapomnij o odpowiednim nawodnieniu – szczególnie podczas uprawiana sportu!

3. Zioła wzmacniające potencję

Zioła na potencję

Korzystajmy z dobrodziejstw natury, która obdarzyła nas bujną roślinnością cieszącą nie tylko oko, ale również działającą leczniczo. Do ziół zwiększających potencję zaliczają się:

  • Żeń-szeń,
  • Buzdyganek naziemny,
  • Maca,
  • Palma sabal,
  • Miłorząb.

Poza wspomaganiem libido wykazują szereg działań prozdrowotnych, za które Twój organizm z pewnością Ci podziękuje.

3. Sen

Sen a poziom testosteronu

Niekiedy ciężko odstawić obowiązki tylko po to by się w końcu wyspać. Badanie przeprowadzone przez Uniwersytet w Chicago wskazuje na spadek o 10-15% poziomu testosteronu u osób śpiących mniej niż 5 godzin dziennie w porównaniu z osobami śpiącymi 7-8 godzin. Niski poziom tego hormonu może znacznie osłabić erekcję.  Uważaj, aby nie przesadzić, zbyt długie spanie sprawi, że będziesz czuł się zmęczony.

4. Ogranicz używki

Alkohol osłabia erekcję

Alkohol, papierosy oraz inne używki negatywnie wpływają na libido. Lampka wina do kolacji pozwoli się zrelaksować i jest wręcz wskazana. Trzeba jednak uważać, aby nie wypić o lampkę za dużo, bo może skończyć się to kompletnym brakiem erekcji.

5. Kąpiele słoneczne

Słońce podnosi poziom testosteronu

Wygrzewanie się na słońcu przynosi dwie bardzo istotne dla nas korzyści. Zaledwie godzina spędzona na słońcu może podnieść poziom testosteronu oraz obniżyć poziom melatoniny, która odpowiedzialna jest za spadek potencji. Jeśli wybierasz się na plaże koniecznie popływaj – przy okazji zaliczysz swoją dzienną dawkę sportu.

6. Suplementacja

Suplementy na mocniejszą erekcję

Dodatkowym wspomaganiem, które uzupełni naszą dietę o niezbędne składniki mogą być preparaty na bazie ziół. Efektów ziołowych tabletek na potencję nie można porównywać do leków takich jak popularna niebieska tabletka, jednak najczęściej są one wystarczające w początkowym stadium zaburzeń. Warto dodać, że część chorób przewlekłych eliminuje możliwość korzystania z leków, a więc ziołowe preparaty mogą okazać się wyjściem z opresji.