Poznaj naturalne boostery testosteronu, dzięki którym osiągniesz apogeum męskości! Gdy cześć mężczyzn przyjmuje suplementy lub leki Ty możesz to osiągnąć podobny efekt kompletnie naturalnie – 7 naturalnych boosterów testosteronu, które zacząć możesz stosować już dziś.

Wszystkie z nich są całkowicie naturalne i niezbyt kosztowne, a dodatkowo pozytywnie wpływa na ogólna kondycje całego organizmu nie tylko zwiększając poziom testosteronu.

Booster #1 – Dobry sen

Sen a testosteron

Każdy zna uczucie kiedy walczy się ze snem aby nie zasnąć i dokończyć wszystkie obowiązki. Niewystarczająca ilość snu jest zabójcza dla Twoje zdrowia w tym również męskości. Badanie „Efekt 1 tygodnia ograniczenia snu na poziom testosteronu u młodych i zdrowych mężczyzn” przeprowadzone przez Uniwersytet w Chicago i opublikowane w Journal of the American Medical Association potwierdzają ten fakt. Aby mieć większe podkłady tego hormonu, sen jest jednym w podstawowych czynników. Naturalnie, ciało produkuje go podczas odpoczynku. Osoby, które śpią mniej niż 5 godzin dziennie mogą dostrzec 10 – 15 procentowa redukcje testosteronu. Powinieneś spać w nocy od 7 do maksymalnie 8 godzin. Zbyt długie spanie może doprowadzi że będziesz czul się zmęczony i mniej energiczny, regularny sen z pewnością zagwarantuje odpowiedni poziom hormonu.

Booster #2 – Zwiększ dawkę cynku

Cynk - pierwiastek męskości

Cynk można znaleźć w wielu potrawach. Spożywanie tego minerału prowadzi do zwiększenia poziomu testosteronu ponieważ odgrywa on znacząca role w procesie produkcji. Warto, rozważyć suplementację tego minerału jeśli nie jesteś w stanie dostarczyć go wystraczająco dużo z własnej diety, aby zauważyć pozytywne rezultaty powinieneś przyjmować cynk przynajmniej przez 6 tygodni. Osoby, które maja deficyt cynku w organizmie mogą zauważyć obniżenie poziomu testosteronu. Do produktów które obfitują w cynk należą: szpinak, wołowina, krewetki, czerwona fasola, ryby,  żółtka jaj, nasiona dyni i lnu. Jeśli starasz się zdrowo odżywiać to z pewnością cześć z tych produktów często występuje w Twoim codziennym menu. Rolę jaka odgrywa cynk z medycznego punktu widzenia znajdziesz w artykule „Cynk – pierwiastek męskości”.

Booster #3 – Ćwiczenia o wysokiej intensywności

Trening HIIT

Słyszałeś kiedyś o treningu HIIT (High Intensity Interval Training)? W skrócie, polega na wykonywaniu ćwiczenia na maksymalnych obrotach, a następnie w umiarkowanym tempie, powtarzając tak kilka razy. Choć trening taki jest stosunkowo krótki to bardzo skuteczny, podwyższa poziom testosteronu oraz poprawia sylwetkę. Z polskiego forum dla sportowców: „przyczynia się do podniesienia poziomu kwasu mlekowego, hormonu wzrostu oraz testosteronu (czego nie można powiedzieć o treningu aerobowym; z reguły wysiłki długotrwałe przyczyniają się do spadku ilości testosteronu we krwi)„. Zalety tego treningu znajdziesz w artykule „Interwały mogą podnieść testosteron”

Booster #4 – Zdrowe tłuszcze

Zdrowe tłuszcze a testosteron

Wielu ludzi nie odróżnia tłuszczy zdrowych o tych których nie są dla naszego organizmu dobre. Tłuszcze są wręcz niezbędne do syntezy testosteronu, przy czym trzeba podkreślić ze najlepiej kiedy pochodzą one z różnych źródeł. Sportowcy zwracają na testosteron szczególna uwagę dlatego też odsyłam do artykułu, w którym wpływ tłuszczu został opisany w sposób w miarę zrozumiały. Produkty, który dostarcza Ci zdrowych tłuszczy: słonecznik, tłuste ryby, oliwa z oliwek, awokado, awokado, nasiona lnu oraz olej kokosowy.

Booster #5 – Kontrola wagi i redukcja tkanki tłuszczowej

Waga a testosteron

Nadwaga jest jednym z czynników które obniżają poziom testosteronu. Badania pokazują, że ludzie z nadwaga częściej mają obniżoną ilości hormonu męskości. Zrzucenie kilku zbędnych kilogramów sprawi, że będziesz miał go więcej, czuł się bardziej energiczny no i … męski.

Booster #6 – Witamina D

Źródła witaminy D

Witamina D jest niezbędna substancja w utrzymaniu męskości pierwszej klasy. Kiedy inne witaminy dostarczamy przez żywność, ta nie wymaga jedzenia czegokolwiek. Już 15 minut dziennie spędzając na słońcu zapewni dzienną dawkę tej witaminy. Prościej się chyba już nie da, a kto z nas nie lubi wygrzewać się na słońcu. Jesienią i zima z oczywistych powodów może tej witaminy brakować, dlatego polecam jedzenie pokarmów, które ja zawierają, na przykład jajka czy tłuste ryby.

Booster #7 – Zimna kąpiel/prysznic

Zimny prysznic na regenerację mięśni

Większość z nas preferuje kąpiel w ciepłej wodzie i ja też tego grona należę, szczególnie zima. Jednak zimna kąpiel ma swoje zalety, nie tylko stawia na nogi ale również wspomaga odbudowę mięśni. W odniesieniu do głównego tematu, 15-minutowy prysznic w naprawdę zimnej wodzie może podnieść poziom testosteronu.